Pawilony są pomocne w każdej firmie handlowej. Mogą stanowić uzupełnienie sklepu stacjonarnego lub też być głównym punktem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się podczas giełd i podobnych imprez, a oprócz tego, ze względu na mobilność i łatwy montaż, stosuje się je np. do handlu w miejscowościach letniskowych lub na sezonowych wyprzedażach. By pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje funkcje, powinien być właściwie dobrany do potrzeb użytkownika. Na co zatem zwracać uwagę przy jego doborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
W ofercie producentów znajdziemy różne typy mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z 2 grup – pawilonów ze sztywnymi ścianami oraz namiotowych. Te pierwsze mogą być wykonane na przykład z płyty obornickiej albo drewna. Cechuje je stosunkowo szybki montaż, jednak ich przenośność jest dużo mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są również od nich o wiele droższe, przez co zalecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję kas biletowych, portierni lub kiosków.
Pawilon handlowy – dlaczego warto go posiadać?
Jeśli pawilon handlowy ma być często przenoszony lub najważniejsza jest dla nas cena, najodpowiedniejszą opcją będzie pawilon namiot. Wbrew pozorom, tego typu konstrukcje cechuje duża wytrzymałość, która jest wynikiem wykorzystania do ich produkcji wysokiej jakości surowców. Zarówno rury, z których wykonane są szkielety, jak i powłoki, są odporne na trudne warunki atmosferyczne oraz uszkodzenia mechaniczne. To sprawia, że namiotowy pawilon handlowy, o ile będzie należycie konserwowany, posłuży kilkanaście lat – również przy intensywnej eksploatacji.