Ściąganie filtra Google – poradnik

Ściąganie filtra Google – poradnik

Odnotowałeś gwałtowny spadek pozycji Twojej domeny? Czy strona przestała także pojawiać się w wyszukiwarce po wprowadzeniu precyzyjnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Wszystkie czynności, mające na celu poprawę sytuacji, nie dają spodziewanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy wyżej wymienione symptomy, oznaczać to będzie obciążenie strony filtrem Google.

Filtr Google – co to takiego?

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest na skutek błędnego pozycjonowania – głównie przez pozyskiwanie linków ze złych źródeł. W tym przypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra trwa od 1 nawet do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana została np. błędem na stronie, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google będzie trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym sposobem usuwania filtrów Google jest sporządzenie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te ułatwią nam dedykowane programy takie jak Seo odkurzacz. Po „odłowieniu” linków, które chcemy usunąć z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Cały proces wymaga wiedzy i dokładności, albowiem usunięcie dobrych linków spowoduje, iż nasza strona nie powróci na dawną pozycję.

Kiedy powinno się usuwać linki z Google?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. W czasie okresu trwania blokady strona jest w stanie utracić ogromną ilość wejść, co może skutkować poważnymi stratami finansowymi, dlatego też nie należy czekać z uzyskaniem rady u doświadczonego profesjonalisty. Właśnie z tego powodu powinniśmy jak najprędzej przekazać sprawę fachowcom.