Kliknij tutaj jeśli potrzebujesz zlecić pozycjonowanie stron Kraków
Funkcjonują 3 popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa wyjątkową rolę przed cyklicznymi bądź jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Tłusty Czwartek, Dzień Ojca czy koncert znanego piosenkarza. Ten wariant pozycjonowania jest wyjątkowo skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i użyta ze stosownym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży turystycznej oraz gastronomicznej. Przeważnie trzeba zacząć je na 2-3 miesiące przed ważnym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową albo zmodyfikowaną treść strony.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Drugi typ pozycjonowania to trafne i wypróbowane wyjście dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords ulegną sporej obniżce. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza również dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest także to, że coraz popularniejszy jest trend wprowadzania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– smartfon LG G6 niebieski,
– buty Adidas V racer czarne sklep online,
– golarka Braun Seria 3 szara.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne szczególnie dla sklepów online. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę produktów mogą skuteczniej piąć się na pożądane pozycje w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W takim pozycjonowaniu najważniejsze jest dołączenie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę zazwyczaj:
– miejscowość (przykładowo “weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Podgórze”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do podmiotów lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do osób rezydujących w danym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy firma ma niewielki budżet reklamowy i nie ma możliwości rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “sklep rowerowy”, to “sklep rowerowy Kraków”.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]