Więcej informacji o audytach stron internetowych.
Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to sprawdzenie spółki, firmy czy przedsiębiorstwa pod kątem wielu czynników, np. finansowych i organizacyjnych, a także oszacowanie perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest więc audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak szybkość wczytywania się strony, hierarchię nagłówków, kod strony, tytuły i opisy meta i wiele innych elementów. Nie licząc samego wyliczenia błędów i nieprawidłowości, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone także wytyczne odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.
Audyt SEO analizuje witrynę internetową pod kątem zgodności ze normami W3C, treści na stronie, użyteczności, jak również bezbłędności kodu. Co więcej sprawdzane jest też, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zamawia się w agencji, aby znalazła ona wszelkie nieprawidłowości na stronie i – co najistotniejsze – zaleciła działania, które pomogą je naprawić.
Audyt SEO – dużo błędów zdoła zauważyć jedynie specjalista w danym obszarze
Online można znaleźć sporo narzędzi oraz stron, dzięki którym można prędko i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonać audyt SEO strony www. Plusy tej opcji? Szybkość i cena. Wady? Jest ich wiele. Bezpłatne narzędzia lub też okrojone dema z niewielką liczbą opcji, nie są idealne. Jeżeli już wykażą jakieś uchybienia na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Dużo błędów (m.in. w kodzie) zauważyć można jedynie podczas analizy przeprowadzonej przez człowieka, a nie oprogramowanie.
Na płatny audyt SEO realizowany przez agencję należy poczekać z reguły od tygodnia do ok 30 dni. Czas na dostarczenie dokumentu powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z firmą, która zadeklarowała, iż go przeprowadzi. Audyt płatny pozwoli wykryć wszelkie kluczowe błędy obecne na stronie. Jeżeli strona była postawiona na gotowym szablonie bądź na platformie pokroju Shoper czy Magento, to rzeczy do naprawienia może być cała masa. Kiedy strona powoli się wczytuje, a na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko za pierwszą pięćdziesiątką wyników wyszukiwania, to także są to oznaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim pomysłem.
Jakie niedociągnięcia odkrywa audyt SEO?
Starannie zrealizowany audyt SEO może odkryć liczne błędy witryny, najczęściej:
- niska prędkość ładowania się witryny w wersji mobilnej i desktopowej,
- błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
- brak tłumaczeń wersji językowych strony,
- nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
- problemy z dostępnością witryny dla botów wyszukiwarek,
- przyczyny słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
- brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
- brak metadanych,
- słaba jakość treści na stronie,
- jakość kodu witryny,
- rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
- brak czy też źle wykonane połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console)
.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]