Jakie możliwości daje private blog network?

Jakie możliwości daje private blog network?

Potrzebujesz więcej informacji o private blog network? Świetnie trafiłeś! Skieruj się tutaj.

Żeby konsument zauważył twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, ale również zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej nowe rzetelne i przydatne dla odbiorcy artykuły. Lecz nie wolno też lekceważyć tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci serwisów.

PBN – przydatne jako element rozbudowanej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (na ogół przez dużą agencję marketingową albo agencję SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam tekstów. PBNy są najczęściej używane jako element złożonej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko dają możliwość utworzenia pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich dywersyfikację, co jest dobrze postrzegane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać to, że ich stworzenie nie jest tanie, a później należy przeznaczać niemało czasu na zachowanie ich w wysokiej jakości.

Jak korzystać z PBN? Proponujemy wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

Prywatne sieci serwisów bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można za ich pośrednictwem zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie widoczne są istotne dane telekontaktowe firmy – jej nazwa, adres stacjonarny i adres e-mail czy telefon. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, profil w ogólnodostępnym rejestrze firm czy artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Kolejny ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to publikacje z linkiem kanonicznym. To republikacja rzetelnych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku algorytmy wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej przydatność oryginalnego artykułu, ponieważ natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach w sieci traktują jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały godne przeczytania, wiarygodne informacje. Publikacje z canonicalem są najskuteczniejsze przy treściach z branż YMYL, gdzie istotne jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych w szczególności z inwestycjami, zdrowiem czy doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO