Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

Kara dla webmasterów, czyli o filtrach od Google

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry i bany Google są karami nakładanymi na twórców stron, którzy łamią wytyczne stworzone przez Google. Najprostszy podział filtrów to filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli w czasie pozycjonowania strony nie stosujesz tzw. metod “black hat”, nie powinieneś obawiać się filtrów Google.

Jakie są rezultaty nałożenia filtrów od Google?

Najczęstszymi konsekwencjami filtrów Google jest obniżenie się strony w wynikach wyszukiwania. Strony, które w niezaprzeczalny sposób naruszają wytyczne Google mogą zostać nawet całkowicie wyrzucone z ich wyników. Filtry ręczne Google nakładane są z reguły na miesiąc, a filtry algorytmiczne do momentu, gdy strona zostanie zaakceptowana przez roboty Google. Oczywiście również , gdy mowa jest o filtrze ręcznym, warunkiem nieprzedłużenia kary jest dostosowanie strony do wytycznych. Przeważnie spotykamy się z filtrami Google uniemożliwiającymi osiągnięcie korzystnych wyników w wyszukiwarce lub pogarszającymi dotychczas uzyskiwane pozycje.