Firmy oraz administratorzy sklepów internetowych, którzy marzą o tym, by pojawiać się na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na przynajmniej trzy sposoby. Pierwszy, którego nie poleca się, to podejmowanie starań na własną rękę. Nie dysponując rozeznaniem w kwestii SEO i nie śledząc każdego dnia wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać prawidłowo i – najważniejsze – efektywnie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo może sobie na to pozwolić powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet wydzielony na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w zatrudnione są tam również eksperci od kodowania, kampanii Google Ads, grafiki czy kreatywnego pisania służący merytorycznym wsparciem w tych sferach.
Sumienna agencja SEO przygotowuje indywidualną ofertę dla każdego klienta
Agencji SEO w naszym kraju jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę w toku szukania podmiotu, która podniesie naszą widoczność w SERP? Polecamy postawić na firmę, która istnieje na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, ale także tych reklamowych czy kreatywnych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co nie zawsze zapewnia należytą jakość usług. Współpracując z agencją, która działa od minimum dekady, można mieć pewność, iż dysponuje ona dużym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich poprzednich prac. Na stronach agencji SEO na ogół obecna jest zakładka „Case study”. Przed podpisaniem umowy wypada przeanalizować studia takich przypadków, żeby samemu sprawdzić, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, a także to z jakimi branżami miała do czynienia oraz z jakimi przeszkodami się mierzyła. Dobra agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: informuje o harmonogramie zadań na nadchodzące tygodnie, ale również przekazuje raporty z przeprowadzonych działań i ich efekty.
Inny niebagatelny aspekt to spersonalizowana oferta i dobranie zakresu prac do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w przeciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik doświadczonej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby poprosić o kolejne dane o firmie, nieodzowne do zaprezentowania dla niej wszechstronnej oferty. To dane, których nie można wyszperać na własną rękę online, jak np. informacja o realizowanych uprzednio pracach SEO czy o ważnych dla klienta towarach bądź usługach, które stara się wypromować.
Jaki model rozliczeń z agencją SEO jest najlepszy?
Przezornie warto potraktować agencje SEO, które oferują typ umowy z zapłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu zleceniodawca rozlicza się z agencją SEO dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe zdobędą wynegocjowane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top10 lub do Top3). To nadal często napotykany rodzaj rozliczeń, jednakże wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt przy pomocy łamania zasad określonych przez Google. Stale modyfikowany algorytm też nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, więc sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych pozycji. Jeśli chodzi o opłatę za współpracę z agencją SEO, to z rzadka jest ona stała – tradycyjnie w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać wnikliwy audyt SEO, a później wykonywać wszystkie wymienione w nim sugestie. W kolejnym okresie współpracy, jak witryna zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają o wiele mniejsze.
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]